2018. aasta treeningud ja võistlused

2018. aasta on olnud senistest eesmärgistatud spordiaastatest kõige nirum. Üle 2h sportimisi tuli ette vist vaid neljal korral, neist kolm võistlused. Ajaliselt on maht parimate aastatega võrreldes langenud juba pea kolm korda. Rattakilomeetreid kogunes 1622km, jooksu 364km, ajaliselt kõik kokku 108h.

kogumaht_2018

Kui varasemalt on olnud peamiseks takistuseks ajapuudus, siis nüüd tundub, et lisaks sellele on tekkinud ka energiapuudus. Saabunud on hiline õhtutund, lapsed magavad ja teoreetiliselt oleks võimalik mingitsorti treeningut teha – silm aga tahab juba kinni vajuda ja peas tiirlevad muremõtted, et juba 8h pärast on vaja jälle ärgata. Nelja aasta pikkune uneaja vähesuse probleem lisab siia veel omakorda karmi pitseri.

RATAS

Filter temposõidu karikasari – kui viimasel paaril aastal olen peaasjalikult starti minema jätnud, peljates olematut vormi, siis sel aastal osalesin tublilt kõikidel etappidel. Õnnestus ka lausa finaaletapil Iklas sõitmas käia. Mitte, et ettevalmistus parem oleks olnud – hoidsin meeles asjaolu, et eraldistardi sõitmine on parim võimalik variant intensiivseks treeninguks.

Hooaja kokkuvõttes jäin 72. kohale. Parim tulemus etapilt oli samuti 72. koht Maardus. Suurim keskmine kiirus 38.2km/h Pirita etapil.

III_etapp_Pirita_2

Marimetsa Kapp – õnnestus osaleda kolmel etapil(Ruila, Vormsi, Hiiumaa). Vormsil ja Hiiumaal õnnestus pikki “eraldistarte” sõita, mis pakkus rahulolu. Tulemuste osas ei ole eriti midagi kirjutada.

Tartu rattamaraton – juba kolm aastat pole saanud/julgenud ennast sellele kultusüritusele registreerida, nüüd tekkis võimalus ja leidsin ka julguse. Startisin viimasest koridorist. Õnnestus tõusvas joones ära sõita ja kriise vältida. Koht 1345.

Lisaks osalesin juba traditsiooniks saanud Jüri Ratase, Kiideva ja Linnamäe rattasõitudel. Suuri tulemusi pole ette näidata, aga mingi baastase on ikka olemas.

JOOKS

Jooksutreeningud on olnud väga kaootilised. Kohati on õnnestunud 2-3 nädalat järjest mõõdukas mahus teha(ca 30 km/nädalas), peale mida on tavaliselt mingitsorti takistused ilmnenud(valdavalt mitte tervisega seotud).

Tallinna maraton – nelja nädala jooksul enne maratoni tegin täpselt 2 treeningut(6km ja 10km). Need olid nii rasked, et maratonil startimine tekitas kõhklusi. Joosta jõudsin 4:30(lõppaeg, mitte tempo!!!) pundis ca 26km, siis pidin alustama kõnd/jooks intervallidega. Finišisse jõudsin ajaga 4:35:33. See oli väike ime – uskusin, et pean rajal viibima pigem 5h.

Tartu Linnamaraton – Tallinna maratoni ja Tartu Linnamaratoni vahele jäi ainult neli nädalat, kuhu sisse mahtus ka Tartu Rattamaraton. Samuti oli mul võimalik selle aja jooksul päris regulaarselt töölõuna asemel ca 8km ringi joosta. Enesetunde vahe Tallinna Maratoniga oli nagu öö ja päev – suutsin terve maratoni reaalselt ära joosta, ajaks tuli 4:11:30.

Vana-aasta maraton –  detsembris olin mitu nädalat haige, mistõttu pidin loobuma. Kahju!

TLM2018-416

TRIATLON

Nõmme õhtutriatlon – Ujumine nagu ikka tagumises otsas. Rattaga teine aeg, vahetusalasse esimesena, sealt välja juba kolmandana. Üks võistleja möödus jooksudistantsi vältel. Kokkuvõttes 4. koht, mis on minu parim selles sarjas.

Põldotsa Raudmees – Ujumast tulin 6ndana. Umbes nelja rattakilomeetriga jõudsin järgi liidrile. Selle koha peal lõpetas minu aju antud võistluse, võtsin mõttes vastu II koha diplomi. Hilisem võitja oli mulle teadaolevalt kõva jooksja, aga mitte nii tugev rattur. Arvestades, et eduka rünnaku puhul saanuks üksi sõita vähemalt 15km, siis…

Tõe huvides tuleb ära märkida, et konkurents polnud sel aastal väga suur. Väidetavalt olnud tegemist viimase “Põldotsa Raudmees”-nimelise võistlusega. Sellest on küll kahju.

1

 

 

 

 

Advertisements

2018 esimene kvartal

  • 4kg ülekaalu
  • mahtu selle aastanumbri sees tubli 8h 53min
  • ootused on kõrged

Hooaeg 2017 – treeningud ja võistlused

Ratast 1832km. Jooksu 672km. Ajaliselt aastane kogumaht 194 tundi.

kogumaht2017-e1513858382458.png

Kiideva kalaküla rattasõit ja Linnamäe rattasõit – head lühikesed sõidud, mis toimuvad augusti lõpus, septembri alguses – hooaja parim aeg kroonilise treeningmahupuudusega sportlastele.
Kiideva sõidul suutsin soovitud positsioonil lõpuni ära istuda, ent lõpuga rikkusin sõidu enda silmis ära. Olen seda sõitu juba päris palju kordi sõitnud ja tean, kus ja mida tuleb proovida, et lõpuosa enda kasuks kallutada. Seekord ei olnud söekust midagi proovida, jäin statisti rolli. Tulemuseks M-klassi II ja üldarvestuse V koht.
Linnamäel olin veidi enesekindlam. Üsna sõidu alguses suutsin peale lühikest tööotsa pundi tuulest välja kukkuda, mispeale sain jälgida rongi saba teekäänakute taha kadumas. Kuna punt lagunes mingil hetkel, õnnestus edasise sõidu jooksul järk-järgult taas ettepoole tõusta. Viimaseks kilomeetriks olin jõudnud järgi kolmandal positsioonil sõitjale. Miskipärast jätsin asja viimasele 200m -le, aga mul polnud seal lootustki. Ilmselt olin jälle arg ja lihtsalt lükkasin asja edasi kuni oli juba hilja. Tulemuseks seega IV koht.

21248285_1437628849607902_2227132318469424744_o

Jüri Ratase rattasõit – jälle traditsiooniks saanud sõit, õnnestus ka sel aastal osaleda. Kohe alguses velotreki kõrval jäin kukkumise taha, sõideti ka sisse veidi, ent õnneks jäi kõik terveks. Ilmselt olen varasematel aastatel seda sõitu ka oluliselt kõvemini suutnud sõita, ent koht sellest üks-ühele ju ei sõltu. Tulemuseks 25. koht, seniajani parim.

Noarootsi jaanitriatlon – kuna oli võimalus siis osalesin. Kahjuks sellel üritusel osalejate arv aastate jooksul kasvanud ei ole. Edaspidi püüan ehk ise mõne (spordi)sõbra osalema meelitada. Osalesin seekord “TT”-rattaga, atmosfäär oli kodune ja vilkuritega turvaauto taga vunkida mõnus. Jooks ca 4:20 tempoga.

Filter temposõidu karikasari – osalesin kahel etapil, kuigi olin terveks sarjaks registreerunud. Temposõitu on kehva vormiga eriti vastik sõita – valus ja raske on küll alati, aga preemia rahuldustpakkuva tulemuse näol jääb olemata. Parimaks jäi Jüri etapil saadud 38.3km/h (15km).

Marimetsa Kapp – osalesin Ruila, Märjamaa, Pikajala ja Matsalu etappidel. Pikajalas valisin XXL distantsi, ent pidin katkestama käiguvahetaja purunemise tõttu. Parimaks kohaks jäi 73. koht Matsalus.

Viimased kuud trenni praktiliselt ei olegi teinud, tervisespordiks ei kvalifitseeru keskmiselt üks jooks nädalas vist ka mitte. Suvisel ajal ikka natuke tuli, peamiselt rattaga töölkäimise arvelt. Uue aasta kohta ei oska midagi arvata.

Hooaeg 2016 – võistlused ja treeningud

Miskipärast lootsin, et 2016. aastal suudan taas tõusule pöörata. Tegelikkuses läks aga vastupidi. Varakevadel püüdsin midagi luua, aga õige pea selgus, et see pole võimalik. Kandsin maha.

Suvel käisin rattaga tööl ja tegin natuke tervisejooksu ka. Filter TT etappidele ei olnud eriti isu minna, kuigi olin registreeritud. Hooaja teises pooles söendasin juba ka mõned korrad starti asuda. Sügisel läbisin Tallinna maratoni läbimise mõttes, talvise vana-aasta maratoni jätsin pooleli(vist motivatsioonipuudusel peamiselt).

maht_aastate_loikes

Jooksu tuli kokku 587km, ratast 2840km, lisaks kevadel 17h pukki. Treeningtunde kogunes aastaga 200h.

Kaasa tehtud võistlused:

  1. Nõmme õhtutriatlon
  2. Põldotsa Raudmees
  3. Vabaõhumuuseumi triatlon
  4. Hiiumaa rattamaratoni lühike distants
  5. Kiideva rattasõit
  6. Jüri Ratase rattavõistlus
  7. Linnamäe rattasõit
  8. SEB Tallinna maraton
  9. Vana-aasta maraton
hiiumaa

Foto: HIIUMAA FOTOPROJEKT

Alates 01.01.2017 proovin jälle. Aasta lõpus olen veidi ikka liigutanud, päris tühja koha pealt alustama ei pea.

Hooaeg 2016 – plaanid

Treeningud
Rattakilometraazi on plaanis oluliselt tõsta, seda ilmselt eelkõige pukisõidu arvelt. Vaba aega valgel ja soojal ajal ilmselt 2015. aastaga võrreldes ei lisandu, pigem väheneb. Õnneks on aga tekkimas võimalus sõita pukki ka hilistel õhtutundidel.

Võistlused
Teen kaasa Filter temposõidu karikasarja.
Osalen mõnel väiksemal MTB sõidul ja ehk ka paaril Marimetsa Kapp etapil.
Kindlasti on plaanis mõned väiksemad triatloni(laadse)d üritused, kus saaksin ehk rattaetapil head sõitu teha.
Kui rattasõidu kõrvalt peaks jääma aega ja energiat ka jooksuga tegeleda, siis teeksin heameelega ka mõned jooksuvõistlused kaasa ja püüaks ehk mõnel distantsil uue isikliku rekordigi püstitada.

image

Hooaeg 2015 – võistlused

Aasta hakkab lõppema, on aeg teha põgus tagasivaade võistlustele, kus osaleda õnnestus. Võistlusstarte tuli kokku 19:

06.05.2015 FTK Jüri TT
20.05.2015 FTK Tabasalu TT
03.06.2015 FTK Pirita TT
17.06.2015 FTK Jüri TT
19.06.2015 Nõmme õhtutriatlon TRI
20.06.2015 Kiideva rattasõit MTB
22.06.2015 Noarootsi II jaanitriatlon TRI
28.06.2015 MK Pikajala X rattamaraton MTB
11.07.2015 FMK Haapsalu MNT
19.07.2015 Haapsalu X triatlon TRI
29.07.2015 FTK Tabasalu TT
15.08.2015 MK Hiiumaa IV rattamaraton MTB
19.08.2015 FTK Pirita TT
20.08.2015 Nõmme rahvatriatlon TRI
29.08.2015 Fakto Auto Tallinna Rahvasõit MTB
30.08.2015 Jüri Ratase rattavõistlus MTB
13.09.2015 SEB Tallinna maraton JKS
03.10.2015 Tartu linnamaraton JKS
20.12.2015 Vana-aasta maraton JKS

RATAS

Prioriteediks nr 1 olid eraldistardist sõidud.

Filter temposõidu sarjas ihaldatud(ja 2013 saavutatud) 40km/h keskmist kiirust sel hooajal taaskord saavutada ei õnnestunud. Sarja koondarvestuses jäi kohaks 58 – üsna sama, mis eelmisel hooajal.

Marimetsa Kapp sarja starti sattusin vaid kahel korral. Sari on muutunud oluliselt populaarsemaks ja ilmselt olen ka ise tagasihoidlikuma vormiga olnud, igal juhul paremate päevade top 20 kohtadest võib vaid und näha.

Kiideva rattasõit, kus ka minu profiiliga sõitjal on olemas vähemasti teoreetilised võimalused kõrget kohta püüda, läks luhta – olin veidi tõbine.

Mõnusaid MTB-eraldistarte pakkusid ka Nõmme rahvatriatlonid ning Noarootsi II jaanitriatlon(MTB -ga ühendas sõitu vaid asjaolu, et mul selline ratas kaasa oli võetud).

JOOKS

Aasta esimeses pooles ühelegi jooksuvõistlusele ei kippunud, suvekuudel ei jooksnud peaaegu üldse, et vähest aega pigem rattasõidule kulutada.

Septembris lõpetasin rattasõidu täielikult ja hakkasin taas jooksma, eesmärgiks jõulude-eelsel nädalavahetusel toimuv Vana-aasta maraton Rocca-al-Mares.

Traditsiooniliselt osalesin Tallinna maratoni poolmaratoni distantsil, seekord küll lihtsalt treeninguks ja jooksupeo melu nautimiseks.

Ootamatult tekkis võimalus tasuta osaleda Tartu linnamaratonil, kus jõudsin finišisse ajaga 4:04:29. Pole just eriline tulemus, aga hea meel ikka – rekordiparandus ca 7 minutit.

Vana-aasta maratonil õnnestus teha tulemus 4h sisse, täpsemalt 3:59:27. Tõtt-öelda lootsin küll veidi paremat aega, ent tuleb siiski rahul olla.

Foto: Ardo Säks

Foto: Ardo Säks

TRIATLON

Nagu viimastel aastatel kombeks, osalesin sel hooajal mitmel triatloni(laadsel)-üritusel. Nõmme rahvatriatlonite kohad olid vastavalt 8 ja 7, mis on ka minu parim tulemus antud üritustel.

Haapsalu triatlonil võitlesin vetevanaga ja tulin elusalt veest välja. Olgugi, et tagantpoolt kümnendana. Rattaga olin individuaalvõistlejate hulgas 5. ajaga. Jooks tuli veidi käegalöömise meeleolus, ent kokkuvõttes siiski 17. koht – senimaani parim tulemus.

Laheda jaanipäeva-üritusena tegin taas kaasa Noarootsi jaanitriatlonil, kus sedapuhku õnnestus finišisse jõuda lausa esimesena.

KOKKUVÕTTEKS

Kui mõnel varasemal hooajal on olnud keeruline otsustada, millised tulemused enim rõõmu ja rahulolu pakkusid, siis seekord on lihtne. Parimaks saavutuseks tuleb lugeda jooksumaratoni rekordi nihutamist 4:11:11 pealt 3:59:27 peale.

Järgmisel hooajal ootan kindlasti tulemusi ikkagi pigem põhialalt – rattasõidult.

2015 kolmas kvartal

Kolmandas kvartalis õnnestus treenida 59 korda, ajaliselt 68h:33min.
Seda on ajaliselt 21% vähem kui eelmise aasta samal perioodil. Treeningud jagunesid järgmiselt:

MTB 737.69km 30:37:01 20 korda
MNT 464.13km 17:36:04 15 korda
Jooks 156.99km 13:47:47 18 korda
Pukk 5:32:54 5 korda
Muu 1:00:00 1 kord

III_2015

Nagu näha on, suvekuudel jooksmisega just ülemäära tegeletud ei ole. Kogunenud jooksukilomeetrid ongi suuresti pärit septembrikuust, kui rattasõiduks enam motivatsiooni leida ei suutnud ja taas jooksmisega alustasin.

Rattakilomeetreid kogunes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes pea kolmandiku võrra vähem vaatamata asjaolule, et jooksutreeninguid ei toimunud.

Augustis tärkas lootus siiski Tartu rattamaratoniks vajalik ettevalmistus säästuvariandina ära teha. Avastasin, et kannatab ka pimedas rattatrenni teha(valdavalt küll kergliiklusteedel, maanteele ei kipu pimedas). Tartu rattamaratoni jätsin siiski ära, eelkõige just pikemate treeningute puudusel.

Hetkel jätkan valdavalt jooksmisega.